22 Kasım 2012

Yorumsuz...

Herkese günaydın:)
Dün yayınlayıp sonra kaldırdığım bir yazı vardı.Ne yazdığım merak edilmiş ve tekrar yayınlamam konusunda istekler var:)
Ben demiştim ki:

Bu blog benim özel alanım,bana ait,benim serbest kürsüm.Öyleyse ben burada istediğim konu hakkında yazabilirim.Bu seferde insanlar hakkında yazmak istiyorum...
Dünyada birbirinden farklı milyonlarca insan var.Görünüş olarak birbirlerinden farklı oldukları gibi karakter olarak da birbirlerinden farklılar.İyisi,kötüsü,güzeli,çirkini,yalancısı,dürüstü daha onlarca sıfat sayılabilir bu konuyla ilgili.Bence bir insana en büyük zararı karakterindeki zayıflık verir.İnsanın en büyük düşmanı yine kendisidir demişler ya doğru söylemişler.
Hep merak etmişimdir bir insan doğuştan mı aciz olur yoksa bu sonradan kazanılan bir sıfat mıdır?Yaşadığı şartlar,yetiştirilme şekli midir insanı bu hale getiren diye düşünürüm.Belkide daha çok kazanma,daha iyi yerlere gelebilme hırsıdır bilinmez.Ama bazı acizlikler vardır ki insanı görünürde belki biryerlere taşır ama içten içe o insanda birçok değeri de alıp götürür.Dostluklarını,saygınlığını,itibarını alıp götürür.
Bence bu davranışların en tehlikelilerinden biri,arkadaşlıkları bitiren,karşılıklı saygıyı kaybettiren ikiyüzlülüktür.Belki bazen kazanmak için,biryerde tutunabilmek için böyle olmak lazım.Çünkü bunu beceremeyenlerin kaybettiği bir dünyada yaşıyoruz artık ama bunu hayat felsefen haline getirdiysen çoktan kaybetmişsin demektir.Bir insanın arkasından düşman yüzüne dost oluyorsan orada duracaksın.Hani pisti,kötüydü,kakaydı...Peki yüzüne karşı ne değişti? Yada sorulacak en doğru soru: Senin bu işten çıkarın ne? Böyle insanlardan uzak mı durmalı yoksa yakın mı olmalı?Sizce hangisi daha az tehlikeli?Ben bunun cevabını uzun zamandır bulamadım.
Bugün internette bir söz okudum...
"Dil yırtıcı bir hayvan gibidir, serbest bırakılırsa sahibini parçalar. Sükut eden, hataya düşmekten, yalandan, dedikodudan, söz taşımaktan, kendini övmekten, boş konuşmaktan ve daha bir çok dil afetlerinden kurtulur".
Bence bir insanın sahip olması gereken en büyük erdem SUSMAK....

Sevgiler

1 yorum:

  1. Valla iş hayatına girmeden önce herşeyi çat çat söyleyen bir insandım. fakat çalışma hayatında herşey çok başka dönüyor. malesef ki siyasetçi gibi davranman bekleniyor. içindekini tutamayıp söylediğinde ise suçlu sen oluyorsun:(

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)