07 Kasım 2012

Bir Nefes Viyana

Hepimiz biliriz ki Viyana'nın Türk tarihinde ayrı bir yeri vardır.Osmanlı orduları kaç kez dayanmıştır kapılarına fakat teslim alamamıştır şehri.Bunun en büyük nedeni de zorlu hava koşulları olarak anlatılır tarih boyunca.İnanın bana bu çok doğru.
Viyana Osmanlı tarihi yanısıra dünya tarihi açısından da önemli bir merkezdir.Çoğu imparatorluğa başkentlik yapmış olmasının etkisiyle kültürel ve mimari açıdan da oldukça zengin bir şehir.

(İlk olarak şunu belirtmeliyim ki vereceğim tarihi bilgilerin tamamı rehberimiz tarafından bize aktarılan bilgilerdir.)
Sekiz günlük Orta Avrupa turumuzun başlangıç noktası Viyana oldu.Şehir hakkında önceden çok fazla bilgi edinmiştim.Nerede ne yemeliyiz,nereyi gezmeliyiz gibi.Zaten turla gittiğinizde ve başınızda bilgili bir rehber olunca işiniz çok daha kolay oluyor.Bizim Viyanada'ki ilk durağımız Belvedere Sarayı oldu.Bu sarayın biz Türkler için ayrı bir önemi var.Bu saray,Savoy soylusuna (ismini hatırlayamıyorum) Türkleri Viyana'dan çıkarması karşılığında hediye edilmiş bir saray.Şehrin belkide en güzel noktasında olup çok geniş bahçelere sahip.(Geniş açılı resmi internetten aldım:))O bahçeler bizde olsa eminimki mangal alanı olarak kullanılırdı:(
Beni bütün resimlerde böyle lahana bebek gibi göreceksiniz çünkü hava inanılmaz soğuktu...




Daha sonra Hofburg İmparatorluk Sarayı'na geçtik.Habsburg Hanedanlığına uzun yıllar ev sahipliği yapmış.Şimdi ise Cumhurbaşkanı'nın ofisi olarak da kullanılıyormuş.





Saraylar hakkında bilgi aldıktan sonra durağımız Hundertwasser House oldu.Hundertwasser,Viyana'da ki yapılanmayı çok ağır dille eleştirmiş bir ressam.Ağır eleştirileri sonrasında kendisinden bir yapı yapması isteniyor ve ortaya Hundertwasser Village çıkıyor.



Şimdi şehir merkezine,Aziz Stephan Katedraline gidiyoruz.Burası aslında DOM.Katedralin büyüğüne Dom deniliyormuş ve Aziz Stephan Dom u Avrupa'nın en büyük dom u olma özelliğini taşıyormuş.Dom un olduğu meydanda birsürü fayton var.Biz yapmadık ama dilerseniz faytonla şehir turu da yapabilirsiniz.Viyana sokaklarında farklı bir deneyim olabilir.Buarada şehir içindeki bu panaromik turu yürüyerek yapıyoruz.Alanlar zaten birbirine yakın.Turun bize verdiği serbest zamanlarımızda ise otel-şehir merkezi transferlerini metro ile yaptık.Viyana'da metroya biletsiz binmenin yüksek bir para cezası var uyarmadı demeyin:)







Bu da Dom un minyatürü:)


Gez Gez nereye kadar birazda midemizi ödüllendirelim ve Viyana'nın en meşhur cafesinde en meşhur tatlısını yemeğe gidelim.Sacher Cafe'nin Viyana'nın en ünlü cafesi olduğunu öğrendik.Sıra bekledik,azmettik ve içeriye girip sachertorte mizi afiyetle yedik:)Buarada belirtmek istiyorum Kartner ve Mariahilfer caddeleri alışveriş için en uygun yerler.Sachertorte güzel bir tatlı ama çok daha iyilerini yedim diyebilirim.




Zaman kısıtlı ve seçenek bol olunca biraz sıkıntı oluyor:) Sacher dışında mutlaka gitmemiz gereken biryer daha vardı.Kraliyet pastanesi DEMEL.Kraliyet pastanesi denmesinin nedeni kraliyet ailesinin tüm tatlı,şeker ihtiyaçları bu pastaneden karşılanırmış.Yeni sahibinin Türk kökenli bir Avusturyalı olduğunu öğrendik.Demel de pasta yiyemedik ama o muhteşem şekerlerinden aldık tabiki:)








Viyana'ya kadar gelip şinitzel yemeden dönülmez tabiki:) Aslında biz ismini sıkça duyduğumuz Figlmüller'e gitmeyi planlıyorduk.Ancak rehberimiz bizi vazgeçirdi ve Landtmann Cafe'yi önerdi.Çok şık insanların olduğu bir mekanda harika bir şinitzel yedik.Özellikle şinitzelin yanında getirdikleri salata muhteşemdi.Landtmann Cafe'yi ararken soğuktan ayaklarımın karıncalandığını hissettim.Sonraki tüm günlerde beni kar botlarıyla göreceksiniz:)


Artık sizi Viyana'dan şehir ve vitrin manzaralarıyla başbaşa bırakıyorum.Ben Viyana'yı çok beğendim,çok sevdim.Çok pahalı bir şehir olmakla birlikte evlerin şekilleri,sokakların temizliği,düzeni çok hoşuma gitti.Mozart'ın evinide ziyaret ettik ancak foto çekmeyi unutmuşum:( Bizim çok fazla vaktimiz olmadığı için konsere gidemedik ancak konser ve şehri daha fazla yaşamak için Viyana'ya mutlaka tekrar gitmeyi düşünüyorum.
























1 yorum:

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)